بیانیه القاعده در خصوص کشته شدن فاروق القحطانی

پایگاه خبری تحلیلی لانگ وار ژورنال، شاخه رسانه ای گروه تروریستی القاعده موسوم به السحاب اوایل روز چهارشنبه بیانیه ای را در خصوص هلاکت فاروق القحطانی که بیست و سوم اکتبر (3 آبان) در حملات هوایی آمریکا کشته شد، منتشر کرد.

قحطانی که به عنوان امیر القاعده در نواحی شرقی افغانستان فعالیت می کرد، در کنار طالبان علیه دولت افغانستان و متحدانش مبارزه می نمود و در طراحی حملات تروریستی علیه غرب نیز دست داشت.
در بیانیه منتشر شده القاعده در این خصوص آمده است: " ما شهادت گروهی از قهرمانان مجاهد را که در سرزمین مسلمان افغانستان علیه صلیبیون می جنگیدند، به خود و همه امت مسلمان تسلیت می گوییم. رییس این گروهِ محبوب، شیخ فاروق القحطانی القطری بود که به عنوان رهبر تیپ نظامی ولایت های نورستان و کونر فعالیت می کرد و به همراه برادران مجاهدش به الگویی در مبارزه، صبر و استقامت تبدیل شده بودند". در ادامه این بیانیه آمده است: " قحطانی و برادران مجاهدش سال ها در کنار امارت اسلامی (طالبان) به مبارزه پرداختند و تلاش نمودند تا افغانستان را از نجاست بیگانگان تطهیر نمایند". 
این بیانیه همچنین با یادآور شدن بمب گذاری انتحاری که اوایل نوامبر (اواسط آبان) توسط طالبان در پایگاه هوایی بگرام اتفاق افتاد و طی آن دو سرباز آمریکایی و دو پیمانکار کشته شدند اذعان می¬نماید که مسلمانان می بایست دستاوردهای طالبان را جشن بگیرند. این بیانیه افزوده است، ما پیروزی های بزرگی را که بدست مجاهدان امارت اسلامی رقم خورده از جمله عملیات اخیری که  قهرمانان اسلامی در پایگاه بگرام به انجام رساندند را تبریک می گوییم".
القاعده در این بیانیه مدعی شده است که "ایالات متحده چندین بار تلاش نمود برادر قحطانی را هدف قرار دهد ولی خداوند او را نجات داد اما این بار آن ها قصد کشتن او، همسر، پسران و حامیانش را نمودند و جنایت جدیدی به فهرست جنایت های زشت خود اضافه کردند".
القاعده جنگ افغانستان را جنگ علیه مسلمانان می نامد که به مدت دو دهه است متوقف نشده و سپس اذعان می نماید که جنگ عراق تنها بر روی ابوبکر البغدادی متمرکز نشده، بلکه آمریکا به همراه متحدان شیعه اش مسلمانان اهل سنت را هدف قرار داده است. لانگ وار ژورنال سپس می نویسد، اگرچه القاعده و همگرایانش با بغدادی مخالف هستند اما همواره بر این نکته اصرار داشته اند که هدف اصلی جنگ آمریکا در عراق کشتار همه سنی ها می باشد.
اگرچه در حمله صورت گرفته علیه قحطانی، دیگر رهبر القاعده به نام بلال العتیبی نیز به هلاکت رسید اما در این بیانیه هیچ صحبتی درباره او مطرح نشده است. البته امکان دارد که وی نیز در ردیف همان قهرمانان مجاهدی باشد که در این بیانیه به آن اشاره شده اما به هر روی مرگ العتیبی نه توسط پنتاگون و نه توسط جهادیون تایید نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.