افتتاح اولین نمایشگاه کتاب در جبرییل هرات

اولین نمایشگاه کتاب درشهرک جبرئیل هرات با حضور مسوولین دولتی و فرهنگیان هرات در حالی افتتاح شد که بازدیدکنندگان آن از فاصله گرفتن مردم از کتاب و کتاب‌خوانی ابراز نگرانی می‌کنند.

این نمایشگاه در هفت غرفه و با رویکرد دینی در شهرک المهدی جبرئیل به مدت شش روز برپا شده است.
"علی‌رضا شریفی" یک تن از برگزارکنندگان این نمایشگاه، هدف از برگزاری آن را ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در میان اقشار مختلف جامعه مخصوصا قشر دانشجو عنوان کرد.
وی گفت که دین اسلام همواره تاکید بر یادگیری در سخت‌ترین شرایط داشته اما متاسفانه در جامعه‌ی ما این اصل به فراموشی سپرده شده است.
حجت الاسلام و المسلمین "سید محمد هاشمی راستی" رئیس مرکز تبیان در هرات نیز گفت که در وضعیت کنونی کشورهای مختلف جهان به دنبال تاثیرگزاری بر فرهنگ و جامعه‌ی اسلامی هستند و با تمام توان در این راستا قدم برداشته‌اند.
وی گفت که تفکرات مختلف و گوناگون مانند اندیشه لائیک، سکولاریزم و مسیحیت در جامعه‌ی ما در حال فعالیتند و تلاش می‌کنند تا جوانان را از دین دور کرده تا به سمت خود بکشانند.
رئیس مرکز تبیان در هرات خاطر نشان ساخت که در حال حاضر نیز در جامعه‌ی ما مسیحیت تحریف شده‌ی امروز در حال سرمایه‌گزاری در کشور ما هستند و تلاش دارند تا جوانان را جذب تفکر خود کنند.
این فعال فرهنگی و اجتماعی یادآور شد که اندیشه‌های تکفیری با سرمایه‌های کلان در سطح گسترده‌ای در حال فعالیت هستند و هدفشان ایجاد تفرقه در میان مردم کشور ما است.
هاشمی گفت که این اندیشه می‌خواهد تا همان وضعیتی که در کشورهای عراق و سوریه در جریان است را در افغانستان راه بیندازند که با بیداری فرهنگیان و قلم بدستان جامعه‌ی ما تا کنون نقشه های دشمن در این زمینه اجرا نشده است.
وی تاکید کرد که برای مبارزه با چنین هجمه‌هایی باید به سمت ترویج فرهنگ کتابخوانی هدف در جامعه‌ی ما است.
یادآور می‌شویم که این نمایشگاه برای اولین در منطقه‌ی جبرئیل هرات از سوی دفتر "گسترش فرهنگ نماز و عترت" برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.