30 اداره در استان هرات توسط سرپرستان اداره می‌شود

محمد آصف رحیمی والی هرات می‌گوید اکنون حدود 30 اداره از جمله چند شهرستان توسط سرپرستان اداره می‌شود.

 او می‌گوید مدیریت 30 اداره به دست سرپرستان در این استان نگران کننده بوده و آنان صلاحیت‌ تصمیم‌های بزرگ را ندارند. به بیان والی هرات این وضع مانع توسعه هرات شده و بودجه بهسازی این استان در خزانه دولت باقی می‌ماند.
محمد آصف رحیمی، والی هرات می‌گوید که در حال حاضر 30 اداره شامل شهرستان‌ها در هرات بجای رئیس، توسط سرپرست مدیریت می‌شود.او این وضع را نگران کننده دانسته و می‌گوید رئیسان ادارات باید به فرمان ریاست جمهوری به کار گماشته شوند.به بیان والی هرات با آنکه سرپرستان در هرات همانند رئیس یک اداره فعالیت دارند، اما صلاحیت آنان به اندازه رئیس اداره نیست.
آقای رحیمی در ادامه می‌گوید که وضع سرپرستی در ادارات دولتی هرات موجب می‌شود تا بودجه توسعه ای آنطور که باید به مصرف نرسد.او گفته پول توسعه ای هرات یا در خزانه دولت باقی می‌ماند و یا هم به سال‌های بعد موکول می‌شود که علاوه بر این احتمال از دست دادن این پول برای هرات هم وجود دارد.والی هرات همچنان افزوده که بارها این نگرانی اش را به مقامات مرکزی و حتی ریاست جمهوری کشور نیز ابراز کرده است.آموزش و پرورش، دانشگاه هرات، اداره زراعت، و... از جمله اداره‌هایی است که توسط سرپرستان مدیریت می‌شود.پیش از این کامران علیزایی نیز با طعنه ای به حکومت مرکزی گفته بود "هرات باستان به هرات سرپستان" تبدیل نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.