عبدالله: افغانستان در انتظار بدست آوردن حمایت بلندمدت ناتو است

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان گفت، انتظار دارد حمایت بلندمدت سازمان پیمان همکاری های آتلانتیک شمالی «ناتو» را به دست آورد.

عبدالله عبدالله روز یکشنبه در دیدار با «اسماعیل اراماز» سفیر ناتو در افغانستان افزود که کابل اصلاحات در بخش های امنیتی و دفاعی را به خوبی پیش برده است و با آمادگی کامل در نشست ورشو شرکت می کند.
دفتر مطبوعاتی رئیس اجرائی دولت افغانستان گزارش داد که محور گفت و گوهای عبدالله و اراماز، بحث در باره آمادگی های افغانستان برای حضور در کنفرانس ورشو بوده است.
بر اساس این گزارش، سفیر ناتو در افغانستان نیز در این گفت و گوها به رئیس اجرائی دولت این کشور اطمینان داده است که کشورهای عضو ناتو بر حمایت بلندمدت خود از افغانستان پایبند خواهند ماند.
کشورهای کمک کننده افغانستان از جمله کشورهای عضو ناتو تداوم این کمک ها را منوط به انجام اصلاحات در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و اجتماعی به ویژه مشارکت فعالتر زنان در عرصه های اجتماعی کرده اند.
بیش از 60 درصد از بودجه سالانه افغانستان از محل کمک های بین المللی تامین می شود و بخش اعظمی از بودجه نظامی این کشور را آمریکا تامین می کند.
ناتو در حال حاضر حدود 12 هزار نیروی نظامی در افغانستان دارد که 9 هزار و 800 تن از این نیروها را نظامیان آمریکائی تشکیل می دهند.
نشست سران ناتو روزهای 18 و 19 سرطان در ورشو پایتخت پولندبرگزار می شود و یکی از محورهای این نشست چگونگی کمک های این سازمان به افغانستان است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.