اردوغان: جهان به مسئولیت‌هایش در قبال پناهجویان عمل کند

رئیس جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی آوارگان از جامعه بین الملل خواست که اقدامات بیشتری در قبال پناهجویان انجام دهند.

 به نقل از روزنامه صباح، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای از جامعه بین المللی درخواست کرد که یک زندگی شرافتمندانه برای پناهجویانی که از بیگانه هراسی و تبعیض‌های اعمال شده در سراسر جهان رنج می‌برند، ایجاد کند.

اردوغان گفت: فراهم کردن یک زندگی شرافتمندانه برای پناهجویان مسئولیتی اخلاقی و سیاسی برای جامعه بین‌المللی است. در غیر این صورت تلاش‌های ترکیه به همراه چند کشور دیگر برای حل بحران پناهجویان کافی نیست.

وی ادامه داد: ترکیه به اقدامات خود در قبال پناهجویان ادامه می‌دهد اما جامعه بین المللی همچنان منفعل عمل می‌کند. من امیدوارم که روز جهانی پناهجویان به جامعه بین المللی مسئولیت‌هایش را یادآوری کند.

همچنین بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه نیز در پیامی در توئیتر با اشاره به حمایت ترکیه از پناهجویان نوشت: آنکارا گوش‌های خود را در برابر فریاد مردم محروم نخواهد گرفت. ما دستان خود را بدون در نظر گرفتن زبان، مذهب و نژاد پناهجویان به سمت آنها دراز کرده‌ایم. امروز و فردا نیزاین گونه رفتار خواهیم کرد ما در کنار آنها هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.