لاوروف: نباید اجازه داد لیبی به کانون تروریسم تبدیل شود

وزیر خارجه روسیه درمراسم بزرگداشت "روز آفریقا" تاکید کرد نباید اجازه داد لیبی به کانونی برای تروریسم تبدیل شود. از سوی دیگر منابع خبری از آزاد‌سازی یکی از مناطق شرق شهر "سرت" از اشغال گروه تروریستی داعش خبر دادند.

به نقل از شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنرانی که در مراسم بزرگداشت "روز آفریقا" داشت، گفت: روسیه از آمادگی کشورهای آفریقایی برای همکاری در زمینه مبارزه با چالش‌های موجود در این قاره، به ویژه تروریسم که شاهد گسترش آن در بیشتر کشورهای آفریقایی هستیم، استقبال می‌کند.

لاوروف در ادامه این سخنرانی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد لیبی به کانون تروریسم تبدیل شود، حفاظت از این کشور بحران زده از طریق حمایت از دولت توافق ملی و توقف دخالت‌ها در امور داخلی لیبی را خواستار شد.

وزیر خارجه روسیه افزود: پیشرفت اقتصادی و اجتماعی در قاره آفریقا به شدت به برقراری صلح و امنیت در این قاره بستگی دارد و به همین دلیل تنش‌های مستمر در سودان جنوبی، جمهوری مالی، کنگو، سومالی و بوروندی "نگران کننده" هستند.

پیشروی ارتش لیبی در شرق سرت

از سوی دیگر، علی الحاسی، سخنگوی گارد حفاظت از تاسیسات نفتی لیبی از آزادسازی شهرک "بن جواد" واقع در شرق شهر سرت از کنترل گروه تروریستی داعش خبر داد و اعلام کرد: توانستیم داعش را به عقب‌نشینی به سمت مناطق ساحلی تحت تصرف این گروه تروریستی واقع در شرق یکی از پایگاه‌هایشان در شهر سرت مجبور کنیم.

الحاسی گفت: این موفقیت در حمله‌ای همه جانبه به پایگاه‌های داعش در جبهه‌های اطراف شهرهای بن جواد و النوفلیه صورت گرفت.

وی افزود:‌ در درگیری‌ شدید با داعش در شهرک ساحلی بن جواد پنج تن از نیروهای ما کشته شده و 18 تن دیگر زخمی شدند و این درگیری‌ها همچنان در شهر النوفلیه واقع در نزدیکی بن جواد ادامه دارد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یکی از ساکنان شهرک بن جواد اعلام کرد که نیروهای گارد حراستی وارد این شهرک شده و در حال پاکسازی آن هستند.

سخنگوی گارد حفاظت از تاسیسات نفتی لیبی تاکید کرد:‌ عملیات روز دوشنبه با هدف پاکسازی و آزادسازی منطقه اصلی شهر از کنترل داعش و برقراری امنیت تحت نظارت وزارت دفاع، شورای ریاستی و فرماندهی عالی ارتش لیبی انجام شد.

آنکارا: به برقراری هرچه سریع‌تر ثبات در لیبی امیدواریم

از سوی دیگر، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه که روز دوشنبه به منظور بازگشایی سفارت کشورش در طرابلس به لیبی سفر کرده بود، در کنفرانسی مطبوعاتی با محمد سیاله، همتای خود در دولت توافق ملی تاکید کرد: ترکیه به از سرگیری همکاری‌های خود با لیبی در زمینه حمل و نقل و انرژی امیدوار است.

چاووش اوغلو با اشاره به صدور بخش‌نامه‌های مربوطه برای صدور ویزای اینترنتی ترکیه از طرابلس ظرف یک ماه آینده و با تاکید بر اینکه مجوز لازم برای صدور ویزا به شرکت‌های خصوصی سپرده خواهد شد، ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت آرامش و ثبات در لیبی برقرار شود تا در نهایت صدور ویزا برای مردم لیبی لغو شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.