اوباما: ترامپ جایگاه جمهوری خواهان در دادگاه عالی را تضعیف می کند

اوباما اظهار کرده است ترامپ موقعیت جمهوری خواهان را در دادگاه عالی تضعیف می کند.

به نقل از وبسایت "ان بی سی نیوز"؛ یک روز پس از آن که اوباما، ترامپ را در مراسمی به سخره گرفت، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر در خصوص اقدامات عجیب ترامپ اظهار نظر کرد.

اوباما در مصاحبه ای با وبسایت "بازفید" اظهار کرد: کوشش جمهوری خواهان برای توقف ورود "مریک گارلند" به دادگاه عالی آمریکا به ضرر آن ها تمام خواهد شد.

اوباما در این باره اظهار کرده است: "ما در موقعیتی قرار گرفته ایم که جمهوری خواهان می گویند نامزد حزبشان واجد شرایط ریاست جمهوری نیست، چه برسد به این که او بخواهد فرد دیگری را منصوب کند. جمهوری خواهان باید تصمیم بگیرند که آیا حاضرند به فردی که از نظر خودشان واجد شرایط بوده، برای قرارگیری در دادگاه عالی رای دهند."

اوباما در ادامه افزود: "وضع کشور با وجود کاندیدای واجد شرایط از سوی هر دو حزب، بسیار بهتر خواهد بود؛ اما با توجه به انتخابات عجیب امسال و نبود اعتماد میان بسیاری از جمهوری خواهان و کاندیدای حزبشان، دلایل سیاسی نکردن انتصاب دادگاه عالی هرچه بیشتر مشخص می شود."

اوباما روز یکشنبه ادعاهای ترامپ در خصوص ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا و ساخت دیواری در مرز مکزیک را مورد انتقاد شدید قرار داده بود. وی بدون این که از ترامپ نامی ببرد گفت ریاست جمهوری به فردی با تجربه نیاز دارد.

صحبت های اوباما دو ماه پس از پیشنهاد او در خصوص انتصاب "گارلند" برای دادگاه عالی منتشر شده است. جمهوری خواهان معتقد هستند که رئیس جمهور بعدی باید این جایگاه را در دادگاه عالی انتخاب کند و نه اوباما.

اوباما اظهار کرده است که سناتورهای جمهوری خواه با افزایش اعتراض مردم متوجه خواهند شد روند تصمیم گیری فعلیشان قابل حفظ نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.