دو انفجار در تایلند یک کشته و 7 زخمی برجای گذاشت

دو انفجار منطقه ای در جنوب تایلند را به لرزه در آورد و یک کشته و هفت مجروح برجای گذاشت.

تارنمای ''بانکوک پست'' روز سه شنبه اعلام کرد شب گذشته یک نارنجک دستی به یک رستوران در ''تامبون'' و منطقه ''تفا'' پرتاب شد.
براساس این گزارش، براثر انفجار این نارنجک یک زن 28 ساله کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند. مصدومان 19 تا 40 ساله هستند و حال یکی از آن ها وخیم گزارش شده است.
یکی زن نیز پای چپ خود را در این انفجار از دست داد.
مدت کوتاهی پس از انفجار، یک بمب دیگر مقابل همین محل و در حدود 10 متری از محل انفجار نخست منفجر شد. انفجار دوم صدماتی به همراه نداشت.
''ریسکورن فلیتونیاوونگ'' رئیس پلیس استان ''سونگخلا'' تایلند، گفت که یک تیم از افسران پلیس و ارتش با ورود به صحنه انفجار منطقه را محاصره کردند و تحقیقات در مورد شناسایی عوامل انفجار آغاز شد.
جنوب تایلند روز گذشته نیز شاهد یک انفجار دیگر و کشته شدن یک زن و شوهر بیش از 60 ساله بود که با موتورسیکلت از منطقه عبور می کردند.
تایلند کشوری در جنوب شرق آسیا با اکثریت بودایی است که در استان های جنوبی این کشور استقلال طلبان مسلمانان با دولت مرکزی در جنگ هستند و شاهد عملیات نظامی استقلال طلبان است.
مذاکرات گروه های استقلال طلب با دولت مرکزی برای پایان درگیری ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.
در درگیری های جنوب تایلند که از سال 2004 آغاز شد تاکنون بیش از شش هزار و 200 تن کشته و 14 هزار و 350 تن زخمی شده اند.
از سوی دیگر مذاکرات صلح بین جدایی طلبان جنوب تایلند با دولت مرکزی پس از برگزاری پنج دور مذاکره از سال 1392 به سبب آغاز بحران سیاسی در سال گذشته متوقف شد و اواخر اردیبهشت ''چاو اوچا'' نخست وزیر این کشور آغاز دور جدید مذاکرات را تایید کرد.
''ایاد ایمن مدنی'' دبیر کل سازمان همکاری اسلامی که هفته گذشته از بانکوک دیدار کرد در مذاکره با نخست وزیر تایلند قول داد فرایند صلح بین دولت و گروه های جدایی طلب مسلمان در جنوب این کشور را تسهیل کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.