حاجی محمد محقق: هیأتی برای رهایی مسافران به پاکستان رفتند

حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان که برای شرکت در همایشی گرامی داشت از بیستمین سالروز شهادت عبدالعلی مزاری به شهر مزارشریف آمده است، می گوید که یک هیأت از بزرگان برای رهایی مسافران به شورای کوته ی پاکستان رفته اند.

همایشی مردم با حضور حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه، عطا محمد نور سرپرست مقام ولایت بلخ، شماری از نمایندگان مردم بلخ در مجلس و شورای ولایتی، فرماندهان نظامی، عالمان دین، فعالان نهادهای مدنی و شماری زیادی از شهروندان در آرامگاه شهید مزاری در مزارشریف برگزار شد.

حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی که در این مراسم صحبت می کرد، گفت: یادبود از رهبران و کسانی که برای مردم شان مبارزه کرده اند، سنت الهی و دینی می باشد و باید مردم از یاد آنان گرامی داشت به عمل آورند.

وی با بیان اینکه با گرامی داشت از یادهای بزرگان و رهبران با آرمان ها و اهداف بزرگ آنان آشنایی پیدا می کنیم، افزود: افراد و اشخاص بزرگ که برای پیشرفت و ترقی کشور و نجات مردم و وطن شان جان هایشان را از دست داده اند، باید یادبود صورت گیرد.

نامبرده ضمن اینکه در رابطه به بخش های مختلف کارنامه های استاد مزاری در دوران های گوناگون صحبت می کرد، گفت: شهید مزاری یکی از مبارزان بین المللی اسلامی بود که با دیگر رهبران جهان اسلام تلاش می کرد تا ملت مسلمان تحت نظام اسلامی زندگی کنند.

آقای محقق معتقد است که افغانستان امروز میراث جهادگران و مجاهدین است که در این راه جان های شیرین شان را از دست داده اند که اکنون باید از این امانت بزرگ حفاظت صورت گیرد و ظیفه ی نسل نوین می باشد تا از میراث جهاد گران پاسداری نمایند.

معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی ضمن اینکه از حضور گروه داعش در بخش های از کشور ابراز نگرانی کرد، بیان داشت امروز هدف داعش تصرف افغانستان و نفوذ آنان در کشور می باشد که باید همه مردم دست به دست هم داده و در برابر دشمنان کشور مبارزه نمایند.

موصوف در رابطه به آزادی مسافران که در شاهراه کابل – کندهار توسط نقاب پوشان اختطاف شده اند، اشاره کرده می گوید که تلاش های جدی برای رهایی این مسافران جریان دارد و هیأت نیز برای رهایی آنان با شورای کوته به پاکستان رفته اند.

نامبرده می گوید که شورای کوته ی و کراچی پاکستان در جلسات شان، فتوا داده است که باید مسافران که در این بزرگ راه اختطاف شده اند، رها شوند چون انان کسانی هستند که با هیچ گروهی وابسته گی ندارند و تنها کارگران و مردمان عادی هستند.

آقای محقق تاکید کرد که هیأت های از ولایت های مختلف گردهم امده اند و تلاش دارند که با هر گونه ی راهزنی مسافران را آزاد نمایند تا آنان به خانوادهایشان باز گردند چون آنان کارگران عادی هستند که آنها نان آوران خانواده شان می باشند.

این مقام حکومت وحدت ملی که به شهرمزارشریف آمده است، بر حفظ وحدت و همبستگی میان مردم افغانستان تاکید کرده بیان داشت اگر مردم کشور متحد باشند، دنیا سر آنان حساب می کنند از اینرو باید همه ی مسلمانان در سطح جهان باهمدیگر اتحاد داشته باشند.

وی ضمن اینکه گزارش دیده بان حقوق که برخی از شخصیت های به ویژه عطا محمد نور را به نقض حقوق بشر متهم کرده است، شدیدآ رد کرده می گوید که بعضی ها تلاش دارند تا شخصیت هایکه بدرد افغانستان می خورد، بدنام سازد.

قابل ذکر است که در این همایش عطا محمد نور سرپرست مقام ولایت بلخ نیز از حضور گروه داعش در کشور ابراز نگرانی کرده می گوید که اگر مردم افغانستان بیداری و اگاهی سیاسی نداشته باشند این بار در آتش گروه داعش می سوزند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.