رییس جمهور با والیان ولایات ننگرهار، لغمان، نورستان و کنر صحبت کرد

در این کنفرانس ویدیویی که وزرای داخله و صحت عامه و سرپرست وزارت های دفاع ملی، فواید عامه و زراعت، سرپرست ریاست ارگان های محل و شماری دیگر از مسوولان حکومتی نیز حضور داشتند، والیان ولایات مذکور در مورد کارهای استراتژیک انجام شده در ولایات مربوطه شان معلومات دادند و در رابطه به پیشبرد بهتر امور، پیشنهادهایشان را ارایه کردند.

رییس جمهور به نورالحق علومی وزیر داخله هدایت داد که در راس یک هیات بزودی به ولایات شرقی کشور سفر نماید تا پس از ارزیابی مشکلات امنیتی آن ولایات، تصامیم لازم اتخاذ شود.

رییس جمهور غنی افزود: مردم از مسوولان بلند رتبه این ولایات شکایت دارند و به زودترین فرصت یک ارزیابی کادری انجام خواهد شد تا در مورد مسوولانی که متهم به فساد و رشوه می باشند و یا هم مردم از آنان به تنگ آمده اند، اقدام لازم صورت گیرد.

رییس جمهور گفت: سقف تشکیلاتی بخش امنیتی مشخص است و از این بیشتر در آن نمی تواند ازدیاد صورت گیرد اما می توانیم نیازمندی ها را در همین چوکات رفع نماییم.

او گفت: همانطوریکه قبلا وعده داده بودیم، تلاش خواهیم کرد تا در قسمت سپردن صلاحیت های بیشتر به ولایات در عرصه های مالی و اداری، اقدام کنیم.

رییس جمهور به سرپرست وزارت فواید عامه هدایت داد تا هر چه عاجل مشکل ترازوی شاهراه کابل، تورخم را حل نماید و در قسمت افرادی که در فساد و کار شکنی دست دارند، اقدام نموده و آنان را به دادستانی معرفی کند.

همچنان رییس جمهور غنی به سرپرست وزارت فواید عامه هدایت داد تا در مورد حل مشکلات قراردادها اقدام نماید و در رابطه به کیفیت و هزینه پروژه های سرک سازی یک معیار اساسی ترتیب دهد تا از یک طرف از احداث سرک های بی کیفیت و فروش قراردادها از یک دست به دست دیگر جلوگیری شود و از جانب دیگر با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

رییس جمهور در مورد اعمار بندهای برق در کشور، گفت که سروی اعمار بند برق بر روی دریای کابل، کنر تا حال انجام نشده است و حکومت کار احداث این بند و چندین بند برق دیگر را پس از پایان سروی، عملا آغاز خواهد کرد.

رییس جمهور غنی به وزیر صحت عامه هدایت داد تا وی نیز به ولایات شرقی کشور سفر کند و بعد روی یک برنامه منسجم جهت ازدیاد خدمات صحی به مردم آن ولایات، کار نماید.

رییس جمهور گفت: در مورد زمین های مربوط به کانال ننگرهار شکایات زیادی وجود دارد و به همین منظور به اداره اراضی وظیفه سپرد که مشکلات موجود را به شکل اساسی ارزیابی نماید تا از غصب زمین ها جلوگیری صورت گیرد.

به همین ترتیب رییس جمهور کشور در این کنفرانس ویدیویی به والیان ولایات شرقی کشور گفت که یک هیات با صلاحیت به منظور ارزیابی مشکلات شهرداری های آن ولایات، فرستاده خواهد شد تا در زمینه اقدام لازم انجام شود.

رییس جمهور غنی گفت: برای حل مشکلات قومی در ولایت نورستان، یک هیات نیز به آن ولایت اعزام خواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.