اولاند: آفریقا باید در برابر وحشیگری و تروریسم متحد شود

رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به حمله تروریستی مرگبار اخیر در شمال نیجریه، ضمن محکومیت این حمله خواستار اتحاد رهبران آفریقا در برابر حملات و وحشیگری‌ها در کشورهای آفریقایی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی خواستار اتحاد رهبران آفریقا در برابر حملات و وحشیگری‌ها در این کشورها شد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو،«فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه در جریان سفر به داکار در اظهاراتی در واکنش به حمله تروریستی مرگبار اخیر در شمال نیجریه منتسب به گروه تروریستی بوکوحرام، رهبران آفریقایی را به اتحاد در برابر وحشیگری فراخواند.

وی در اظهاراتی در این خصوص اعلام کرد: «ما باید همگی دست در دست هم با تروریسم مبارزه کنیم. این حمله نشان داد که ما باید در زمینه امنیتی و مقابله با وحشیگری و خطرات افراط‌گرایان به ویژه در آفریقا متحد شویم.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه با اشاره به آغاز مداخله نظامی فرانسه در مالی در ژانویه 2013 گفت: «در مالی، ما نشان دادیم که می‌توانیم تروریسم را شکست داده و بر آن غلبه کنیم و نشان دادیم که می‌توانیم برای برقراری صلح مبارزه کنیم. ما همچنین نشان دادیم که فرانسه می‌تواند در خدمت نیروهای امنیت آفریقا باشد.»

وقوع سه انفجار تروریستی در مسجد اصلی شهر کانو در شمال نیجریه منجر به کشته شدن 120 نفر و زخمی شدن 270 تن دیگر شد.

شاهدان عینی خبر دادند که افراد مسلح پس از انفجارها به روی مردم آتش گشودند.

براساس گزارش‌ها دو انفجار در محوطه مسجد اعظم کانو و یک انفجار هم در نزدیک ساختمان مسجد روی داد و احتمالاً گروه تروریستی بوکوحرام این حمله را انجام داده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.