اظهارات سرتاج عزیز؛ نمونه روشن تناقض در سیاست پاکستان

سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان برخلاف گفته های قبلی خود تاکید می کند که کشورش بر ضد تمام گروه های تروریستی مبارزه خواهد کرد.
این ادعای آقای عزیز تغییر ۱۸۰ درجه ای اظهارات وی نسبت به گفته های قبلی اش را نشان می دهد که وی چندی پیش گفته بود که پاکستان چرا بر علیه آن گروه های عملیات انجام بدهد که در داخل این کشور خطر و یا تهدید بار نمی آورند؟
وی بیان گفته بود که طالبان افغان و شبکه حقانی مشکل افغانستان می باشند و حکومت افغانستان باید با آنها مذاکره کند.
این گفته های مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان با انتقاد تند مقامات افغان به خصوص نمایندگان مردم در شورای ملی روبرو شد.
اما حال مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان در مصاحبه با رادیو آزادی ۱۸۰ درجه ی نسبت به گفته های قبلی خود تغییر موضوع داده و می گوید که کشورش در مبارزه علیه هرنوع تروریزم متعهد می باشد.
وی تصریح :" بعد از آنکه ما عملیات "ضرب غضب" را آغاز کردیم؛ هدف فعالیت ما این است که تمام ساختار های تروریستی را نابو کنیم. در اینجا بدون استثنا بر علیه تمام گروه های افراطی عملیات صورت می گیرد. "
آقای عزیر افزود: " هدف وی از این سخنان که شبکه حقانی و طالبان افغان مشکل افغانستان می باشند این بود که حکومت افغانستان باید مذاکرات خود را با طالبان و شبکه حقانی آغاز نماید؛ زیرا پروسه صلح افغانستان باید تحت رهبری خود این کشور باشد.
عدم عملیات پاکستان علیه گروه های افراطی در منطقه در حالی از سوی سرتاج عزیز مطرح شده بود که تنها چند روز از سفر اشرف غنی رییس جمهور افغانستان به پاکستان گذشته بود و مقامات پاکستانی در این سفر تعهد کرده بودند که در امر مبارزه با تررویزم صادقانه با افغانستان همکاری می کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.