احمدزی: دولت جدید افغانستان ظرفیت خود را به جهان ثابت خواهد کرد

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با نماینده انگلیس در امور افغانستان و پاکستان تأکید کرد: دولت جدید ظرفیت و توانایی خود را در کنفرانس لندن به جهانیان اثبات خواهد کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: اشرف‌غنی احمدزی رئیس جمهور این کشور در دیدار روز گذشته خود با «سایمون گس» نماینده خاص انگلیس در امور افغانستان و پاکستان گفت: دولت جدید افغانستان ظرفیت و توانایی خود را در کنفرانس لندن به جهانیان ثابت می‎کند.

در این دیدار 2 طرف در مورد تقویت مناسبات بین 2 کشور، گسترش همکاری‎های اقتصادی و آمادگی‎ها برای کنفرانس لندن بحث و گفت‌‏وگو کردند.

سایمون گس در این دیدار از تداوم همکاری و حمایت کشورش در زمینه‎های مختلف با افغانستان و دولت جدید این کشور اطمینان داد.

رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به آمادگی‎های این کشور برای شرکت در کنفرانس لندن تصریح کرد: دولت جدید افغانستان در نشست لندن با دستاوردهای مهمی شرکت خواهد کرد و برای جلب اعتماد کشورهای کمک کننده به این کشور ظرفیت خود را ثابت می‎کند.

احمدزی همچنین تأکید کرد: باید تمام کمک‎ها به افغانستان از سوی کشورهای کمک کننده بر اساس نیازمندی‎های این کشور صورت گیرد.

وی افزود: مردم افغانستان توقع دارند در این کنفرانس سرمایه‎گذاران و تجار انگلیسی تشویق شوند در افغانستان سرمایه‎گذاری کنند و همچنین زمینه راه‎یابی  محصولات افغانستان به بازارهای جهانی مساعد شود.

قرار است کنفرانس لندن به منظور بررسی تعهدات توکیو و تجدید تعهدات کمک به افغانستان از سوی کشورهای کمک کننده در تاریخ 24 و 25 نوامبر در شهر لندن برگزار شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.