یک خانواده سرپلی خواهان تطبیق عدالت هستند

یک خانوادهٔ که از ولایت سرپل در شمال افغانستان به شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ آمده، خواهان تطبیق عدالت هستند و ادعا دارند که یک عضو این خانواده بنام «عبدالله» توسط یک فرمانده پولیس محلی به قتل رسیده است.

یک خانوادهٔ که از ولایت سرپل در شمال افغانستان به شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ آمده، خواهان تطبیق عدالت هستند و ادعا دارند که یک عضو این خانواده بنام «عبدالله» توسط یک فرمانده پولیس محلی به قتل رسیده است.
اعضای این خانواده که در برابر دوربین‌های خبرنگاران در شهر مزارشریف صحبت می‌کرد، از یک فرمانده پولیس محلی در ولایت سرپل شکایت کرده و نیز مسئولان محلی و امنیتی را در این ولایت به بی پروائی در برابر این رویداد می‌دانند.
آنان با بیان اینکه مسئولان محلی در ولایت سرپل قابل دسترسی نیستند و ما که خانواده فقیر هستیم نمی‌توانیم آنان را بیبینم، افزودند: اکنون پروندهٔ که در سارنوالی وجود دارد توقف شده و عاملان قتل (عبدالله) از زندان آزاد شده‌اند.
همسر عبدالله که در میان این خانواده حضور داشت با چشمان پراشک از حکومت وحدت ملی می‌خواهد که عدالت را تطبیق کرده و عاملان این رویداد را به جزای اعمال شان برسانند تا درس عبرت برای دیگر مجرمین باشد.
خلیل و محمد نبی برادران عبدالله نیز با بیان این مطلب که مسئولان محلی و امنیتی در برابر این پرونده از خود بی‌توجهی نشان داده و عاملان این رویداد را از زندان رها کرده و برخی دیگر آنان را هیچ بازداشت نکرده‌اند، افزودند: برادر ما (عبدالله) توسط یک فرمانده پولیس محلی بنام گلبدین همراه با ۵ سرباز خود به قتل رسانده است.
در همین حال عنایت الله حبیبی آمر امنیت پولیس ولایت سرپل می‌پذیرد که افراد پولیس محلی یک عضو این خانواده را به قتل رسانده است اما بیان داشت: قاتل اصلی شخصی بنام لعل محمد است که داماد این خانواده نیز می‌باشد که همراه با ۳ نفر دیگر بازداشت دشده‌اند.
به گفتهٔ اعضای این خانواده تاهنوز علت و انگیزهٔ اصلی این رویداد مشخص نشده است اما آمر امنیت پولیس ولایت سرپل این رویداد را به خشونت‌ها و اختلافات خانوادگی می‌داند و تاکید کرد که متهمان قضیه تحت بررسی قرار دارد و پرونده آن به سارنوالی فرستاده شده است.
ولایت سرپل از ولایت‌های درجه سوم در شمال افغانستان است که هر از گاهی خشونت‌های خانوادگی در این ولایت گزارش می‌شود و نگرانی از افزایش این پدیده همواره در این ولایت وجود داشته است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.