استقبال «اشتون» از برقراری آتش‌بس در شرق اوکراین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای از اعلام آتش‌بس در مناطق شرقی اوکراین استقبال کرد.

 به نقل از پایگاه خبری «النشره»، اتحادیه اروپا از اعلام آتش‌بس «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین در مناطق شرقی این کشور استقبال کرد.

بر اساس این گزارش، «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اتحادیه اروپا از آغاز آتش‌بس پروشنکو در شرق اوکراین و  طرح صلح با هدف پایان دادن به بحران در این کشور استقبال می‌کند.» در این بیانیه‌ همچنین آمده است که با این اقدام  تمامی طرف‌ها امکان پایان دادن به بحران در شرق این کشور را به وجود می‌اورند.

«اشتون» همچنین از همه طرف‌ها از جمله روسیه خواست تا از نفوذ خود برای پیشبرد برنامه صلح در اوکراین استفاده کنند.

وزارت کشور اوکراین دیروز جمعه،‌31  خرداد ماه طی بیانیه‌ای اعلام کرد آتش‌بس بین دولت این کشور و مخالفان از روز شنبه (امروز) شروع شده و تا 27 ژوئن (برابر با 6 تیرماه) ادمه خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری اوکراین روز چهارشنبه پیشنهاد آتش‌بس یک‌جانبه نیروهایش را صادر کرده بود تا استقلال‌طلبان حامی روسیه فرصت این را داشته باشند که سلاح‌های خود را زمین گذاشته و یا این کشور را ترک کنند.

با وجود اعلام این  آتش‌بس که از سوی سایر کشورها نیز مورد استقبال قرار گرفته، دیروز خبر رسید،‌ نظامیان اوکراینی اقدام به شلیک خمپاره به خاک روسیه کرده اند که طی آن علاوه بر مجروح شدن شماری از مرزبانان روسی، به ساختمان مرزبانی این نیز خساراتی وارد شده است. این حادثه با واکنش تند مسکو مواجه شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.