ادامه مذاکرات مخالفان با دولت مادورو

در آخرین مرحله از مذاکرات نمایندگان «اوناسور» از جمله وزرای خارجه اکوادو، کلمبیا و برزیل روز یکشنبه هفته جاری وارد کاراکاسمی‌شوند.

هر دو طرف از روند مذاکرات ناخشنود اما انجام آن را اجتناب ناپذیر می‌دانند.

پس از آغاز درگیری‌های 4 ماهه گذشته ونزوئلا و برخورد قهر آمیز دولت مادورو، اپوزیسیون ونزوئلا که شرایط را سخت و شکننده ارزیابی نموده بود در راستای تداوم سیاستهای قبلی با تمسک به اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواستار ورود آنان به مسائل داخلی ونزوئلا گردیده و ضمن اعلام آمادگی برای انجام مذاکرات مشروط با دولت، از آنان خواست تا پس از ورود و نظارت بر کلّیت مذاکرات بصورت موثّر در پروسه مورد نظر شرکت نمایند.

روزنامه «ال‌اونیورسال» در این خصوص نوشت: مذاکرات با حضور ائتلاف ونزوئلا، دولت و نظارت وزرای خارجه کشورهای آمریکای جنوبی «اوناسور» همچنین نماینده پاپ از 10 آوریل سال جاری آغاز، اما هر از چندگاهی به بهانه‌های واهی منجمله چرائی تدوین قانون تحدید برگزاری انتخابات از سوی دیوان عالی کشور، عدم صدور مجوز به تظاهرات‌کنندگان خیابانی، آزادی دستگیر‌شدگان و ... ، لغو و در اوایل هفته جاری از سر گرفته شد.

آنان به‌ همراه نماینده پاپ به طور مجزا با نمایندگان مخالفان و دولت ملاقات‌هایی را انجام داده اند.

اپوزیسیون ونزوئلا که پس از صدور ابلاغیه دیوان عالی کشور ونزوئلا مبنی بر برخورد با راهپیمایانی که به صورت خودسر و غیر قانونی در خیابانها اغتشاش می‌نمایند در حالت انفعال قرار گرفته و با استفاده از اهرم‌های خارجی (هماهنگی با بعضی از نمایندگان مجلس سنا مانند«مارکوروبیو» و تصویب تحریم از سوی ایالات متحده ... ) و داخلی به دنبال کسب امتیاز دولت می‌باشد.

آنچه مسلم است دولت مادورو که در مهار اوضاع اجتماعی توفیق نسبی داشته  در صورت اتخاذ و اجرای سیاستهای اقتصادی بتواند بر اسب مراد سوار و از گرداب فعلی نجات یابد.

البته در این میان اتمام سال تحصیلی جاری نقش به سزائی در کاهش آمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات یادشده خواهد داشت.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.