کری هم دولت سوریه را به مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات صلح متهم کرد

وزیر خارجه آمریکا یک روز بعد از پایان بی‌نتیجه مذاکرات صلح سوریه در ژنو با صدور بیانیه‌ای به تمجید از مخالفان پرداخته و بار دیگر دولت سوریه را به مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات متهم کرده است.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای به پایان بی‌نتیجه مذاکرات صلح سوریه در ژنو واکنش نشان داد و دولت سوریه را به ایجاد مانع در مسیر گفت‌وگو متهم کرد.

وی با بیان اینکه «هیچ‌کس از دشواری مذاکرات متعجب نشد»، مدعی شده است که مواضع دولت سوریه و مانع‌تراشی‌های صورت گرفته، مذاکرات را دشوارتر کرد.

کری بخش اعظم این بیانیه را به تمجید از مخالفان تخصیص داده و نوشته است ائتلاف معارضین طرحی روشن برای تشکیل یک دولت انتقالی منطبق با «روح بیانیه ژنو 1» ارائه کرد، اما در مقابل دولت سوریه از تعامل در راستای پیشرفت مذاکرات خودداری کرد.

پیش از این انگلیس و فرانسه نیز که اصلی‌ترین حامیان اروپایی مخالفان سوریه به شمار می‌آیند، با صدور بیانیه‌هایی مشابه دمشق را مسئول شکست مذاکرات دانسته‌اند.

وزیر خارجه آمریکا در پایان بیانیه خود از تلاش‌های «اخضر ابراهیمی» نماینده سازمان ملل در امور سوریه قدردانی کرده و گفته است که واشنگتن به یافتن راهکاری سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه، متعهد است.

دور دوم مذاکرات صلح دیروز در حالی در ژنو پایان یافت که طرفین حتی نتوانستند در مورد تاریخ برگزاری دور بعدی مذاکرات به توافق برسند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.