کرزی: سرمایه‌گذاری افغان‌ها در کشور ثبات اقتصادی به همراه دارد

رئیس جمهور کرزی در مراسم افتتاحیه «جی اس ام» و «تری جی» شرکت مخابراتی دولتی «افغان تلکام» در کابل گفت که سرمایه‎گذاری افغان‎ها می‎تواند ثبات اقتصادی در این کشور را به ارمغان آورد.

حامد کرزی در ادامه سرمایه‎گذاری افغان‎ها در افغانستان را مثمر ثمرتر از سرمایه‎گذاری کشورهای خارجی در این کشور دانست و افزود: یکی از دلایل حضور من در این مراسم ترغیب سرمایه‎گذاران‌ افغان برای سرمایه گذاری است.

رئیس جمهور افغانستان در ادامه اظهار داشت که این خدمات مخابراتی با ابتکار نسل جوان افغانستان صورت گرفته و این نسل باید مورد تقدیر و تشویق قرار گیرند.

به باور وی، اگر جوانان افغانستان از این خدمات به درستی استفاده کنند، تأثیر بدی در رفتار آنان نخواهد داشت.

با این حال، «امیرزی سنگین»، وزیر مخابرات و تکنولوژی افغانستان نیز در این مراسم اظهار داشت که افتتاح این خدمات برای مردم این کشور بوده و هزینه کمتری از دیگر شرکت‎ها خواهد داشت.

امیرزی از تلاش کارمندان شرکت افغان تلکام تقدیر کرد و گفت که آن‎ها در اوایل با حقوق ناچیزی استخدام شده بودند، اما با اضافه شدن عایدات این شرکت حقوق آن‎ها نیز افزایش یافته است.

به گفته وی، خدمات مخابراتی و اینترنتی جی اس ام و تری جی با سرمایه‎گذاری خود این شرکت که از سود کارکردهای خود در گذشته به دست آورده، می‎باشد.

به گفته وی، شرکت افغان تلکام به طور متوسط سالانه مبلغ 60 میلیون دلار درآمد دارد.

وی همچنین خاطرنشان ساخت که خدمات اینترنتی و مخابراتی که تازه افتتاح شده، هم‎اکنون در کابل فعال می‎باشد و قرار است تا یک هفته دیگر در 10 ولایت و تا چندی بعد در تمام این کشور فعال و در دسترس مردم قرار گیرد.

وزیر مخابرات و تکنولوژی افغانستان از سرمایه‎گذاری 100 میلیون دلاری دیگر در بخش مخابرات خبر داده و یاد آور شد و گفت که این سرمایه‎گذاری تا چندی دیگر انجام خواهد شد.

به نقل از فارس، این در حالی است که 4 شرکت مخابراتی خصوصی در افغانستان وجود دارد و شرکت افغان تلکام یکی از شرکت‎های مخابراتی دولتی در این کشور به شمار می‎رود که در سال 2004 میلادی در کابل افتتاح شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.