مقداد: امکان حضور نیروهای سیاسی مورد حمایت مردم در انتخابات

معاون وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با رسانه‌های روسی با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت کنفرانس ژنو ۲، اعلام کرد همه نیروهای سیاسی مورد حمایت مردم سوریه امکان شرکت در انتخابات آتی در این کشور را خواهند داشت.

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دولت سوریه بطور کامل آمادگی مشارکت در کنفرانس بین‌المللی «ژنو2» را دارد و امیدوار است که این کنفرانس با موفقیت برگزار شود.

"فیصل مقداد" معاون وزیر امور خارجه سوریه روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران خبرگزاری «نووستی»، شبکه اول تلویزیون روسیه و شبکه «راسیا 24» گفت: ما به کنفرانس ژنو2 خواهیم رفت و به سخنان مخالفان گوش خواهیم داد و امیدواریم که این کنفرانس موفق باشد، هرچند هنوز ترکیب هیئت نمایندگی آنها اعلام نشده است.

این دیپلمات افزود: سیاست یکجانبه گرایانه آمریکا و کشورهای حامی این مخالفان، بخصوص فرانسه، انگلیس و عربستان سعودی در تصمیم گیری در این مورد که چه کسانی از سوی مخالفان در کنفرانس حضور خواهند داشت، نشان دهنده آن است که این مخالفان نماینده ملت سوریه نیستند.

به گفته مقداد، مقامات دمشق مایل هستند که نمایندگان مخالفان از سوی نیروهای فعال در عرصه سیاسی و مورد قبول مردم باشند، ولی این مخالفان تنها منافع کشورهای غربی را دنبال می‌کنند.

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین اعلام کرد که دولت این کشور تضمین می‌کند که همه نیروهای سیاسی که از حمایت مردم سوریه برخوردارند، امکان آن را خواهند داشت تا در انتخابات آتی در کشور شرکت کنند.

مقداد گفت: انتخابات آتی در سوریه بر اساس قانون اساسی و با مشارکت گسترده همه احزاب سیاسی برگزار خواهد شد و این امکان را به همه نیروهای سیاسی مورد حمایت مردمی مایل در شرکت در این مبارزات را فراهم خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.