برگزاری کنفرانس ملی «زعفران افغانستان» در هرات

کنفرانس ملی ۳ روزه زعفران با حضور کارشناسانی از ایران و هند در شهر هرات افغانستان آغاز به کار کرد.

 چهارمین کنفرانس ملی زعفران افغانستان با حضور نمایندگان، متخصصان، اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی، نماینده سازمان ملل و متخصصان امور کشاورزی ایران و هند از روز گذشته در شهر هرات آغاز به کار کرده است.

مسئولان اداره زراعت و آبیاری ولایت هرات، هدف از برگزاری این کنفرانس را بررسی طرح‌های اصولی کاشت، برداشت و بازاریابی زعفران در هرات عنوان کردند.

«فقیراحمد بیانگر» رئیس اداره کشاورزی هرات در همین زمینه گفت: این کنفرانس به مدت 3 روز با شرکت معاون  وزارت زراعت افغانستان متخصصان امور کشاورزی ایران و هند و همچنین نمایندگان 17 ولایت زیر کشت زعفران در افغانستان ادامه خواهد داشت.

به گفته بیانگر محور اصلی گفت‌وگوها در این کنفرانس، تبادل نظریات متخصصان به منظور دستیابی به روش بهتر در عرصه رشد گیاه زعفران و محصول آن خواهد بود.

زعفران که به طلای سرخ مشهور است در جریان 8 سال اخیر جایگزین کشت خشخاش در غرب افغانستان شده و توانسته مقام نخست را در جهان به دست آورد.

اداره کشاورزی هرات اعلام کرد که در سال جاری 700 هکتار زمین زیر کشت پیاز زعفران قرار گرفت که بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، محصول قابل توجهی نیز از آنها برداشت خواهد شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.