رهبران هند و روسیه درباره همکاری‌های موشکی-تسلیحاتی مذاکره کردند

نخست وزیر هند که به مسکو سفر کرده است در دیدار با رئیس جمهوری روسیه درباره همکاری‌های دفاعی میان دو طرف گفت‌وگو کردند.

به نقل از شینهوا، مان موهان سینگ نخست وزیر هند که به مسکو سفر کرده است با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کردند. دو طرف بر لزوم همکاری‌های موشکی و تکنولوژی دریایی، انرژی هسته‌ای و سیستم‌های تسلیحاتی تاکید کردند.

در بیانیه مشترکی که بعد از دیدار رهبران 2 کشور منتشر شد، دهلی نو و مسکو از تست آزمایشی ناو هواپیمابر «ویکرامادیتا» استقبال کردند و اعلام کردند که ناوچه «تریکاند» ساخت روسیه تا آخر امسال به هند تحویل داده می‌شود.

پوتین و مان موهان سینگ همچنین از دستاوردهای مشترک دو طرف در زمینه نسل پنجم جتهای جنگنده، هواپیماهای حمل و نقل چند جانبه و موشکهای مافوق صوت «براهموس» تمجید کردند.

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به راه اندازی نیروگاه برق هسته ای «کودانکولام» در هند خواستار مشارکت در 4 واحد نیروگاه هسته ای دیگر در هند شد.

  روز دوشنبه نیز «دمیتری روگوزین» معاون نخست وزیر روسیه از همکاری دو کشور برای ساخت زیردریایی و توافق در این زمینه در طول سفر هیات نظامی هند به مسکو در اواسط ماه نوامبر خبر داد.

پوتین و سینگ درباره موضوع هسته‌ای ایران نیز گفت‌وگو کردند.

در بیانیه مشترک دو طرف در این مورد آمده است: مقامات مسکو و دهلی نگران روند اوضاع پیرامون ایران و برنامه هسته‌ای این کشور هستند. روسیه و هند از حل و فصل تمام و کمال و نهایی مسائل موجود در این زمینه و بر اساس راه‌های سیاسی-دیپلماتیک و از طریق ادامه مذاکرات حمایت می‌کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.