سفیر افغانستان در پاکستان: سفر هفته آینده کرزی در بهبود روابط با اسلام آباد موثر است

«عمر داووزی» با ارزیابی مثبت سفر کرزی به پاکستان، افزود: شرکت علمای پاکستان در نشست علمای جهان در کابل، فراهم آوری گفت‌وگوی شورای عالی صلح با طالبان در پاکستان و رهایی شماری از زندانیان طالب از زندان های پاکستان از اهداف این سفر است.

«عمر داووزی» سفیر افغانستان در پاکستان، سفر رئیس جمهور کرزی را به پاکستان در بهبود روابط میان دو کشور اثر گذار می داند.

آقای داوودزی در یک گفت‌وگوی ویژه با طلوع نیوز، اظهار داشت: سفر رئیس جمهور کرزی به پاکستان در پیشرفت گفت‌وگوهای صلح مهم است و شرکت علمای پاکستان در نشست علمای جهان در کابل، فراهم آوری گفت‌وگوی شورای عالی صلح با طالبان در پاکستان و رهایی شماری از زندانیان طالب از زندان های پاکستان از موضوعات محوری گفت‌وگوها میان رئیس جمهور کرزی و مقامات پاکستانی خواهد بود.

عمر داووزی گفته است: حکومت افغانستان یک سال پیش یک طرح را به پاکستان پیشنهاد کرده بود که در آن آمده است که حکومت پاکستان حمایتش را از روند گفت‌وگو های صلح اعلام کند، پاکستان زمینه گفت‌وگوهای شورای عالی صلح را با طالبان فراهم کند، شماری از زندانیان سران طالبان را که در پاکستان زندانی هستند رها کنند و همچنان علمای پاکستان در نشست علمان جهان که در کابل برگزار می‌گردد شرکت کنند و اکنون نیز رئیس جمهور کرزی برآن تأکید می کند.

سفیر افغانستان در پاکستان می پذیرد که بسیاری از سران طالبان در پاکستان و حتی در زندان های پاکستان بسر می برند، اما می افزاید که امیدوار است که سفر رئیس جمهور کرزی نتیجه های خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: تاکنون گفت‌وگوها میان طالبان و آمریکا بود واکنون می خواهیم که این گفت‌وگوها بین افغان‌ها باشد و اگر پاکستان زمینه گفت‌وگوها را با طالبان فراهم کنند این گفت‌وگوها افغانی خواهد بود.

هر چند نوازشریف نُخست وزیر پاکستان چندی پیش از رئیس جمهور کرزی خواست تا به پاکستان سفر کند، اما رئیس جمهور کرزی سفرش را به آن کشور مشروط به تعهدات پاکستان دانست.

اکنون قرار است که رئیس جمهور کرزی در هفته آینده به پاکستان سفر کند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.