وزارت کشور عراق: حملات مسلحانه به ۲ زندان مهم بغداد خنثی شد

وزارت کشور عراق با صدور بیانیه‌ای از حمله افراد مسلح به دو زندان مهم در بغداد برای آزاد کردن تروریست‌های دربند و خنثی شدن این درگیری‌ها از سوی نیروهای امنیتی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الجزیرة»، منابع آگاه امنیتی عراق اعلام کردند که افراد مسلح، شب گذشته به دو زندان مهم در شمال و غرب بغداد، حمله کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در ابتدا چند حمله خمپاره‌ای و موشکی علیه این زندان‌ها صورت گرفت و پس از آن، درگیری‌ها در نزدیکی زندان «ابوغریب» که از نظر امنیتی بسیار قوی است، آغاز شد و کار به جایی رسید که برای مهار این حمله، هواپیماهای نظامی عراق وارد عمل شدند.

منابعی در زندان ابوغریب واقع در غرب بغداد نیز اعلام کردند که در پی شلیک خمپاره‌های هاون، سه زندانی کشته و 15 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، افراد مسلح دیگری، به زندان «التاجی» در شمال بغداد، حمله کردند و هنوز معلوم نیست که آیا، این افراد توانسته‌اند، زندانیانی را از این دو زندان فراری دهند یا خیر!

وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد که موفق شده، هردوی این حملات را خنثی کند اما برخی پایگاه‌های خبری مدعی فراری شدن هزاران زندانی از این زندان‌ها شدند.

این دو حمله، یک سال پس از اعلام «ابوبکر البغدادی»، سرکرده شاخه عراقی القاعده در عراق موسوم به «دولت اسلامی عراق» مبنی بر انجام عملیاتی برای آزادی زندانیان حملات تروریستی در این کشور، صورت گرفته است.

اما سرتیپ «سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق در بیانیه‌ای که در پایگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه نیز منتشر شد، اعلام کرد که نیروهای امنیتی در فرماندهی عملیات بغداد با همکاری نیروی هوایی موفق شدند تا این دو حمله مسلحانه به زندان‌های التاجی و ابوغریب را خنثی کنند و مهاجمان را به فرار مجبور سازند.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که در این درگیری‌ها دست‌کم 12 نیروی امنیتی عراق کشته شده‌اند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.